L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) informa que els problemes més habituals en la compra per internet d'entrades per a espectacles i concerts venen del fet que les persones usuàries no sempre saben que estan comprant en un web de revenda d'entrades. Això és així perquè algunes d'aquestes plataformes tenen aparença de distribuïdor autoritzat.
En aquests portals concrets pot passar que no s'informi clarament de la identitat del venedor/a, que pot ser un particular que ofereix les seves entrades a través de la plataforma digital. La informació sobre el preu real de l'entrada pot ser enganyosa i, al final, es pot acabar pagant un preu molt superior per despeses i càrrecs no previstos. També es poden donar problemes a l'hora de rebre o descarregar les entrades.
Algunes d'aquestes empreses de venda o revenda tenen la seu social ubicada fora de l’àmbit territorial de la Unió Europea i, per tant, resulta molt més complicat, per no dir impossible, resoldre les reclamacions dels consumidors i les consumidores. És per això que l’Agència Catalana de Consum facilita les recomanacions següents:
Des de l'OMIC es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació amb la defensa dels drets del consumidor. Cal demanar cita prèvia a través del web municipal o bé trucant al 93 741 74 00.