Recomanacions per comprar entrades per a espectacles per internet
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Informació
06 JUNY 2023

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) informa que els problemes més habituals en la compra per internet d'entrades per a espectacles i concerts venen del fet que les persones usuàries no sempre saben que estan comprant en un web de revenda d'entrades. Això és així perquè algunes d'aquestes plataformes tenen aparença de distribuïdor autoritzat.

En aquests portals concrets pot passar que no s'informi clarament de la identitat del venedor/a, que pot ser un particular que ofereix les seves entrades a través de la plataforma digital. La informació sobre el preu real de l'entrada pot ser enganyosa i, al final, es pot acabar pagant un preu molt superior per despeses i càrrecs no previstos. També es poden donar problemes a l'hora de rebre o descarregar les entrades.

Algunes d'aquestes empreses de venda o revenda tenen la seu social ubicada fora de l’àmbit territorial de la Unió Europea i, per tant, resulta molt més complicat, per no dir impossible, resoldre les reclamacions dels consumidors i les consumidores. És per això que l’Agència Catalana de Consum facilita les recomanacions següents:

  • Informar-se dels concerts, els festivals i altres espectacles a través dels webs i els comptes dels i les artistes, els promotors o els venedors oficials.
  • Desconfiar dels primers resultats dels cercadors d'internet o d'anuncis que apareixen a les xarxes socials.
  • No precipitar-se davant dels missatges “tot venut”, potser altres venedors autoritzats encara disposen d'entrades.
  • En el moment de fer la reserva, cal llegir bé les condicions contractuals, que han de ser clares en relació amb la ubicació de la localitat, la visibilitat, els canals de lliurament de l'entrada, la possibilitat de cedir-la a tercers, etc. També han d'informar del preu final –amb els impostos, les despeses de gestió o d'enviament, etc.–, de les garanties i de les vies de resolució de les reclamacions.
  • Cal tenir en compte que, generalment, la compra d'entrades per a espectacles no admet devolucions. També cal recordar que si es compra a una empresa ubicada fora de la UE, poden haver dificultats a l'hora de fer valer els drets reconeguts a Europa.
  • En cas de disconformitat, s'ha de reclamar a l'empresa venedora per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no se n'ha obtingut resposta, o bé si la resposta no és satisfactòria, cal contactar amb l'Oficina del Consumidor.

Des de l'OMIC es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació amb la defensa dels drets del consumidor. Cal demanar cita prèvia a través del web municipal o bé trucant al 93 741 74 00.

^