CP-PA | La defensa de l´escola pública
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònic
Imprimir
Crida Premianenca Poble Actiu (CP-PA) 2012-2015
16 MARÇ 2015
  • En els darrers dos plens de l´Ajuntament de Premià, l´ensenyament ha tingut un paper fonamental. En cadascun dels plens hi ha hagut una moció que d´una manera o altra demanava reforçar l´ensenyament públic municipal.

    La primera de les mocions tenia com a finalitat demanar que es garantissin les 7 línies de P3 i la segona, el suport de l´Ajuntament a la Iniciativa Legislativa Popular que vol un nou sistema públic d´ensenyament a Catalunya que es fonamenti en una educació pública, laica, popular, democràtica, inclusiva, coeducadora i en català.

    La negativa dels grups que actualment formen el govern municipal: CIU i PSOE, que defensaren la “lliure elecció dels pares i mares per escollir l´educació dels seus fills i filles”, va provocar que no s´aprovessin cap de les dues mocions fetes des de Crida Premianenca.

    L´etern argument, eternament pervers: demanar respecte per les preferències d´escolarització de les famílies. Les podríem respectar si en comptes de tenir un sistema dual com l´actual en què només les famílies amb cert poder adquisitiu poden accedir a les escoles concertades, ens trobéssim en una situació d´un sistema públic únic i en una societat igualitària en què es pogués escollir entre projectes educatius d´escoles d´un únic sistema públic, gratuït i de qualitat. O el que és el mateix: la igualtat de condicions.

    Nosaltres no podem entendre com una administració pública no dedica tots els esforços a la creació d´un únic sistema públic; és un repte per aconseguir a mitjà termini, de la millor manera i que, com totes les transicions, s´ha de fer de la forma menys traumàtica possible.

^